Sitter och knotar

Skriver och läser. Jag upptäcker att jag nog har kommit en bit på vägen. För nu skriver jag inte bara om vad den jag läser kommit fram till- utan hur jag förstår det och kan använda eller inte använda det. Skönt med rätt uppgiftsfokus så att säga.  Tv:n får stå på i bakgrunden då jag arbetar hemifrån. Det behöver jag göra nu för att inte krascha helt har jag märkt. Där fångade en ung man vid namn Ruben Österlund mitt intresse. En filmskapare som nyligen gjort en film om unga i Göteborg och motsättningar. Han verkar vara en sorts beteendevetarorienterad filmskapare. Han funderar över roller och människor i grupp.

Nästa film ska heta Turist och handlar om en familj som sitter på en uteservering på en fjällort. Plötsligt ser de en lavin gå av på håll och skrattar, men snabbt kommer den närmare...det visar sig vara enbart snörök som dammar ända fram till dem. Detta tar några sekunder, men familjen förändras för alltid. För pappan, springer därifrån. Från sina barn och sin familj. För att rädda sig men utan att ta med någon annan.

Ser jag fram emot..
Ett vändande och vridande på könsroller och familjen som grupp...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan även vara denna: http://www.osl.gc.ca/guide_sp/en/invert/sp/l-groenlandicus.html



jag fick även en kommentar om att det kunde vara en Piggishavsreke, men jag tycker inte den är så lik.. :)

2012-01-24 @ 13:27:58
URL: http://kallamighanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0