God jul från Åre!

Det är så skönt och vackert här. Visserligen lite kallt, men bedövande vackert. Andra årets julfirande i Åre- vår egen nystartade tradition som ger gemenskap och närvaro till oss som familj och som gör att vi helt enkelt lämnar dammråttor och mycket av energikrävande julstök därhän. I år var det precis vad jag behövde. Att vila och varva ner samtidigt om man stökar och storstädar är kanske inte så fröjdefullt - för mig iallafall. Vi är alla olika och jag vet ju att det finns andra som njuter av det.

Åreskutan tornar upp sig och vi hade fullmånen till följeslagare till att börja med. Julafton firades i lägenheten med ett mindre julbord och klappöppning. Jultomten har däremot så mycket att stå i- många barn firar ju i Åre, så vi åkte ner och mötte upp honom istället för tvärtom. Där dansades det runt granen så det stod härliga till och tillsist kom han- tomten. Nissarna delade ut klappar till alla barn och tänka sig - när vi kom hem därifrån stod ett par säckar med julklappar i hallen. Lukas stannade hemma för att se på Kalle Anka och inte ens han hade märkt att någon kom. Det var alltså något magiskt över alltihop.
Vi har dessutom första dagen fått se en isbåge- och igår visade sig en isbåge som en cirkel runt solen. Snacka om magiskt! Tro vad det fenomenet heter? Någon som vet?
Idag är det lite mildare och pojkarna är och åker slalom med Eric- fjällguiden, det blir min tur efter lunch. Liv har efter 40 minuter förstått att det kan vara klokt att ta av overallen och klistrar klistermärken istället. Hon vill mest av allt åka och handla- men jag hävdar bestämt att vi väntar tills affären öppnat...vilket den har ungefär nu.
Hoppas ni har det fint och har julefrid både ute och inne.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Alba

Så härligt!!

Kör försiktigt på hemvägen så att vi får träffas över en öl snart. Du & jag & våra häxprinsessejag. För visst är du fortfarande en häxprinsessa trots att du numera även är en Bagger?

Kramar till er alla!

2010-12-28 @ 07:39:28
URL: http://absolutalba.blogg.se/albasjul
Postat av: Anette

såklart- jag är mer häxprinsessa än någonsin!

2010-12-28 @ 12:10:02
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Idag hade vi nog kallaste dagen hittills. Det var 16 minus i morse när jag åkte till läkaren.

I Göteborg är det mycket kallt :-)

2010-12-29 @ 22:12:21
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack tack, detsamma till dig! Vilka fantastiskt fina bilder :-)

2011-01-02 @ 10:42:34
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Margot

Vad härligt det ser ut. Jag har ju varit måna år i Åre så jag förstår att ni tycker om att vara där.

Kram på er och Gott Nytt År.

2011-01-11 @ 19:44:34
Postat av: Margot

Vad härligt det ser ut. Jag har ju varit måna år i Åre så jag förstår att ni tycker om att vara där.

Kram på er och Gott Nytt År.

2011-01-11 @ 19:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0