Men

Hur ska jag sammanfatta hur det varit sedan sist i det stora vindunderliga äventyret som kallas liv? Livet är en dans på rosor- uppenbarligen. Ibland blöder fötterna, men om man vill ha det lite roligt så ser man till att behålla rörelseglädjen. Jag är inte mycket för listor- om det inte gäller "att göra" - men jag ska göra ett försök:

Curlingbarnen växer upp- en sorglustig upplevelse med alltförmåga igenkännanden. De som är hänsynslösa och bortskämda men är "streetsmarta" nog att bara hålla tyst och ändå utnyttja- de kan luras att tro att de vandrar den smala vägen- när de i själva verket är djupt vilsna i en snårig skog....
Kameran- är trasig och det är en dålighet etersom en av mina "rekreationsstunder" består av att fotografera. Ett bra sätt att fånga nuet.
Arbetet- är roligt, stimulerande och utmanande- tro hur ja gfår ihop det till sist? Vakna nätter är inget för mig.
Julfirandet- blir i Åre, med Hampus, Lukas och Liv. Vi har bjudit in även de äldre barnen men de firar på annan ort. Stugan är bokad och vi ser fram emot en veckas samvaro.
Modemet- Det bärbara har gått in i aftondimman. Ingen vet när det hände- troligen när vi gifte oss i glädjeyran.
Min röda kimono- i siden från Singapore gjorde förmodligen modemet sällskap.
Lukas- har firats, han fyller snart tio år. För att kunna inkludera alla som ville blev det mitt i en arebtsvecka. Sedan visade det sig att det uppstod en salig röra som vanligt. Men paket fick han och mormor och morfar var här. Det gjorde honom glad.
Träningen- går alldeles utmärkt. Jag gymmar i snitt fyra gånger i veckan och mindre får det aldrig bli. Min älskade har också slutligen låtit sig lockas dit :)

Och sist men inte mist; det är helg!!!
Ha det så skönt!




Kommentarer
Postat av: marie

kul att få igång träningen och att det smittar av sej till den som du är ihop med...då blir det mer roligare =)

jag kör mina promenader och när det blir lugnare på mitt jobb, ska jag börja med styrketräningen.



ha en trevlig lördag =)

2010-11-13 @ 17:01:35
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: soffie

va fin bild!

har ni så mycket snö?Här har all snö regnat bort,

goo kväll

2010-11-13 @ 17:16:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Det var en härlig uppdatering :)

Duktig du är som gymmar så mycket...



Ha en skön lördag kväll !

Kramar

2010-11-13 @ 18:04:03
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Alba

Å - stugan ser ju helläcker ut!!

Ingen otäck sunkig campingstuga inte!

Och fem personer - det låter väl alldeles precis lagom. Redan nu vill jag önska er - GOD JUL!



2010-11-15 @ 07:51:34
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Margot

Tack kära Anette för att du åtminstone blivit helgbloggare har längtat efter dina kloka ord och tankar. Du har en fantastisk kapacitet, tänk att hinna med allt du hinner med. Önskar jag vore en liten mus som kunde krypa in i en av era väskor till jul och få komma med till Åre, där jag med trevliga kamrater varit många år i rad för längsen. Ge nyblivna 10-åringen en stor kram också. Sköt nu om dig själv och de dina så hoppas jag snart få träffa er. Kramar från mig till dig

2010-11-15 @ 16:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0