Förbereder mig

De senaste åren har varit en resa av sitt eget slag. Om jag skulle sammanfatta, med ett ord? Kärlek. Eller kanske kaos. Här står jag nu och fortsätter lära känna migsjälv, men i nya omständigheter. Tacksamhet- är det som starkast sköljer över mig. Jag ska ta sats igen. För nu bär det. Min nybrutna mark, mina upptrampade stigar-. Och det känns så skönt. Den må vindla sig in mellan mörka granar. Men den är min. Och jag går den inte ensam. Många trampar upp den och mitt i skogen, finns en glänta med förgätmigej och syrén.

En utmaning är alltid min stora vilja och förmåga att angagera mig. I människor, sammanhang och händelser. Och jag tycker inte om att ge upp. Jag älskar utveckling och lärande. Jag tror på förändring. Av samma anledning har jag svårt för brist på ansvarstagande, inskränkthet, martyrskap, oföränderliga och oärliga skeenden...

Men jag lär mig låta bli dem. The serenitypraier- är ett budskap jag trott att jag ska få kämpa med hela livet....
Nu ser jag att jag faktiskt börjar landa...i visdomen

Och de rader som följer- kanske kan vara någon sorts vägledning...eller beskrivning av mitt förvärvade sätt att förhålla mig:

Patience for the things that take time
Appreciation for all that we have, and
Tolerance for those with different struggles
Freedom to live beyond the limitations of our past ways, the
Ability to feel your love for us and our love for each other and the
Strength to get up and try again even when we feel it is hopeless.

Idag skiner solen ute. Och inne. Det är bara en månad kvar tills jag får gifta mig med min älskade. Jag har ett roligt jobb, utmanande och ansträngade- men roligt.





Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Många sanna klokheter där vännen :-)

Är det flicknamn du tagit?

2010-09-05 @ 12:47:25
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja, det borde ju gå att lösa, kanske ger oss en anledning att äntligen träffas :-)

2010-09-05 @ 15:20:51
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Gillar ditt sätt att skriva, du är levande och har en positiv inställning till livet. Ja det är skönt att skriva ord och formulera sig vad man har i sitt hjärta. Det är ett sätt för oss "skrivnördar" att få utlopp för våra känslor ;) Har ännu inte börjat att skriva min bok, men längtar tills den dagen jag kan sätta mig till ro, för då har jag massor att dela med mig :) Åh vad roligt att du skall gifta dig, är så glader för din skull, jag hoppas jag får se lite bilder på fejjan, annars får jag väl fantisera hur det var på din underbara dag...... :)

Varma kramar fr din vän B..

2010-09-05 @ 18:39:01
URL: http://birgittagh.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Vi får helt enkelt se till att ordna det :-)

2010-09-05 @ 19:46:45
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0