Idag är det en fantastisk dag!

Solen skiner, småfåglarna börjar kvittra. Jag får nästan vårkänslor. Varje år när ljuset kommer åter blir jag lika förvånad över hur mörkt det måste ha varit. Medan det är mörkt, tycks jag däremot njuta av det. Att vara i nuet och uppskatta det som är, vilken livets konstart! Det är mycket att tänka på och förhålla sig till både sådant som hänt och sådant som kommer. Men sådan är ju jag. Jag gillar att fundera och se frågor från olika håll. Därför log jag igenkännande smyg när en av sönerna lånade en bok som heter Filosofernas svar på de stora frågorna.
 
Nåväl, idag och ikväll ska jag svara på en del både stora och små frågor.
 
Stora frågor:
Svara på kommunens svar till skolverket
Skriva på ett abstract inför en konferens
Söka pengar till samma konferens
Se till mina fantastiska stiudenter på den digitala plattformen
Förhandla om vems tur det är att få mysa och läsa godnattsaga
 
Små frågor:
Vad ska vi äta till middag
Vilket tid ska jag träna
Åt vilket håll ska jag ligga i soffan då jag ser på Once upon a time, Allt faller och Person of interest.
Tänka ut en god middag till imorgon då två av våra pojkar kommer.
 
Ha det gott
/A

Kommentarer
Postat av: Alba

Hela tiden, stora och små frågor.
Heja dig som kämpar mot det du tycker är galet i skolvärlden. Heja! Jag beundrar din ork, persistance.. Jag hade bara delat med mig av passord och suckat.
Tack för att du fanns förs oss , för Pontus.
Tack för att du finns för alla barn som behöver en förkämpe. Och föräldrar.
Heja!!!!!!

2013-01-28 @ 07:46:33
URL: http://absolutalba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0