Hm

Allt har sin tid. Sova har sin tid. Vintern sin. Arbetet sin och småbarnstiden sin. Så är det. Ofta försöker människor dock göra allt samtidigt. Som om tiden var en flerparallellig motorväg där man kan kryssa mellan filerna för att ta sig fram snabbare. Så är det inte. De är jag helt säker på. Själv sitter jag och läser en artikel och förundras över hur intressant det är och hur jag ändå försöker göra något annat...Vad kan det bero på? Är det den omtalade ställtiden som jag inte låtit breda ut sig- eller beror det på att jag försöker göra flera saker samtidigt och är för dålig på att hålla fokus för att jag är lite trött. Jag tror det.

Alltså är jag avslöjad. Jag är en av de som tror att tiden är en flerparallellig motorväg. Skärpning får det bli. Resten av dagen ska jag förhålla mig till tiden som om jag finåker på en slingrande landsortsväg. Jag ska  njuta av utsikten medan jag åker och bara vara precis där jag är.

/Anette


Kommentarer
Postat av: Alba

Du är klok du. Det är jag också. Fast vi glömmer det ibland.



Glad påsk!!

2011-04-21 @ 07:19:53
URL: http://absolutalba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0