Gott nytt år!

Gott nytt år alla vänner!
Jag är inte så flink i bloggandet nuförtiden- men det tar sig... Framförallt har det berott på att jag varit avhållsam med datatiden under helger och ledighet. Jag arbetade så intensivt ett tag att jag kände stort behov av att bara röra mig och använda kroppen och andra sinnen. Att vila från dataskärmen kändes friskt. Men nu har jag haft en ledighet över jul och hoppas kunna ta mig fler bloggrundor framöver. Att få skriva är också en viktig del av livet för mig.

Så fort det gick- året som svishade förbi. Det har varit händelserikt. Jag har lärt känna nya människor och delar av migsjälv. Börjat ett nytt jobb, osm doktorand i pedagogiskt arbete. Men det viktigaste och största är förstås det som händer hemma. Jag och min älskade gifte oss och familjen har haft ett år av gemenskap. Jag har tagit mig upp på höjden och kunnat betrakta utsikten och njuta av den, jag har också vilat tillbaka- återhämtat mig och byggt upp mig. Under några år har jag varit tvngen att åsidosätta mig- trodde jag. Men det visar sig, förståss - att det inte är särskilt klokt. SÅ nu har jag en god och upparbetad vana av att motionerna, gå på gym åka skidor eller springa. Vilket innebär både egen tid och tid för eftertanke. Det jag satsar på mig, får också familjen del av. Jag blir mer stresstålig och tålmodig och orkar med att bära en stor familj framåt på ett gott sätt.

Jag är tacksam och böjer mig ödmjukt för de erfarenheter livet givit mig under året. Det har fått mig att växa och den stora tillit till tingens varande som jag alltid levt med har åter kommit tillbaka.
Detta år ska jag fortsätta vara klok och hälsosam, jag tänker arbeta intensivt varje minut av arbetsdagen och vara eldig när den tar slut. På det sättet kommer jag att åstadkomma allt det jag vill på jobbet och ändå vara en närvarande familjemedlem. Det får nog bli mitt nyårslöfte-antar jag.

Liv har annars visat på vägen- alla hennes dockor var sorterade tillsammans. Men tydligen tyckte hon att pojkbebisen skulle sköta städningen. Flickhögen varkar mer spegla sig och leta halsband. Eller är de så uppe i karrären att faktiskt alla i familjen får hjälpa till? Tja- Liv kan nog inte svara på det- men någon sorts kategorisering, sortering har hon ändå gjort.
Förslag?




Kommentarer
Postat av: soffie

GOTT NYTT ÅR!!!

har med tagit det lugnt från bloggandet under helgerna tycker familjen å ledigheten alltid måste gå före.

må gott

2011-01-02 @ 19:01:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Alba

Gott nytt år!!

Jag gillar tangentskutt som blir nya ord eller ger en annan mening. Minns "promenera MED mörkret" från ett inlägg i Space.

Men det kanske inte är ett tangentskutt denna gång? Du satsar verkligen på att vara ELDIG när arbetsdagen är slut. Låter härligt, Drakmamman! Låt dina lågor sveda eller slicka - allt efter mottagarens förtjänst... ;-)

2011-01-03 @ 07:55:37
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Smart flicka lilla LIV, klart gubbarna skall städa ;-)

Må gott :-)

2011-01-03 @ 16:18:28
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

hihihi, barn är så gulliga.

Ja eller så tyckte hon kanske bara att pojkbebisen inte var lika söt och fin som de andra dockorna, så han kunde få ligga i ett annat fack :)

2011-01-04 @ 18:22:45
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack tack, ja vi får hoppas att han får en bättre dag idag. Ja det skall bli så kul att ses :-))

2011-01-05 @ 10:13:51
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0