Härliga fredag

På något sätt känns fredag som nyårsafton...varför vet jag inte. Något börjar om antar jag. Visst är det väl trevligare att börja veckan med helg, istället för med måndag? Särskilt nu när jag påbörjat min föräldraledighet på 20% på riktigt. Fast varje fredag får jag kämpa för att inte ställa mig och transkribera...eller "bara" läsa något...Jag antar att det vore befogat att jobba lite idag, eftersom jag blev tvungen att åka till optikern med lillebror igår. Hans glasögon hade gjort sitt och vi fick leta ett par nya för 0:- som vi köpte nya glas till. Bra deal hos Synsam :) Han blev jättenöjd och valde ett par helt genomskinliga.

I helgen blir det: tennisträning ikväll för båda pojkarna och sedan alla hjärtans disco för den yngste. Imorgon ska den äldre iväg och vara med en kompis (man kan inte säga leka längre). På Söndag ska jag gå på Paradisets Spe med de två pojkarna som är mina. Det är deras och min "tur" nu. De har ett bra upplägg på det sättet...det är 18 årsgräns men på söndagar får man ha barn med sig. De måste betala fullt inträde och föräldrarna måste se till att det går lugnt till så alla som är där verkligen kan relaxa, men det blir ingen konst med mina två killar. Sedan är det tennis igen för den äldre av mina pojkar. Så vi har mycket att njuta av i helgen.
Idag ska jag ordna med pass till lilla Liv, 3 år. Vi ska jag företa oss en riktig familjesemester till sommaren. Igår vaccinerade vi oss...alla utom Liv. Dvs Min man, mina två pojkar och min styvson. Tack och lov att vi känner en snäll skolsköterska som hjälpte oss att ta sprutorna. Det blir lite billigare så jämfört med att gå till Vårdcentralen.

Här skiner solen, både inne och ute. Hoppas du får en fantastisk fredag.
Vad har ni för er?



Kommentarer
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vart skall ni åka eller är det influensavaccin? Nu kanske jag läste lite fort :P

Ha en härlig fredag du med!!

2012-02-17 @ 18:05:05
URL: http://madelein.se
Postat av: soffie

vart är ni på väg på er semester till sommaren? härligt med en resa att se fram till:)

2012-02-17 @ 19:37:01
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0