Söndagstankar....

Jag älskar träd, stora och gamla. Solnedgången, bergen, havet, vinden. En stilla och mörk skogstjärn där man kan sitta och meta gädda, själv indränkt i tystnad och myggmedel. En utflykt rakt ut i skogen, med termos och smörgås i vilken årstid som hellst. Tända en eld och sedan mata den och njuta av värmen och spelet av lågorna. När det är norrsken: att bara gå ut och titta rakt upp. Gärna i riktig kyla. Känna sig liten på jorden och i centrum av allt som är. Att låta blicken vandra över den fantastiska stjärnhimlen. Det var några saker som jag njuter riktigt mycket av, som gör att jag känner mig levande. Att träna varje dag är också skönt, men mer en nödvändighet för att leva. EN liten paus, även om jag sällan lyckas slappna av och helt få vara min egen och ifred från allt som ska skötas och planeras. Logistik. Det finns ändå stunder då jag klarar det. Att släppa allt och vara med mig själv. Små och korta ögonblick då det nästan känns som en stund under norrskenet. Då det nästan känns som om jag är här för mig egen skull och att det räcker att jag finns. Det är gott.

Jag målade en bild för en vecka eller två sedan. Jag vet inte längre för tiden går så fort, och otroligt långsamt. Jag vet vad den säger mig. Säkert säger den någon annnan något annat. Men för mig, lyfte den fram sådant som behöver sägas. Som jag behöver veta och få bekräftelse på. Sådant som det inte finns utrymme för. Men som är starkt och sant inom mig. Att måla ner det är att befästa det.
Jag har haft min första föräldralediga dag. Den bestod av panikläsning och skrivande inför en illa planerad intervjumetodkurs som går av stapeln till veckan. Förmodligen måste jag jobba lite mer på det. Men vad gör man när ens älskade lilla unge får 40 graders feber i flera dagar. Man sköter om och oroar sig. Lägger annat åt sidan. Så gör man. Det finns inga alternativ. Arbete som ska göras får skjutas till en annan dag. Nästa fredag, då ska det bli annorlunda. Då ska jag ägna mig åt min fina älskade unge. Vad som än dyker upp på jobbet. Så ska jag vara ledig. Jag ska ladda batterierna med min fina Liv. Sedan på lördag ska jag med maken till Umeå och ha det lite gott. Hoppas jag. Om livet är gott.
En god söndag önskar jag dig.
/A

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Vad fint, både text och bild! Vad skönt att du kommit igång och blogga lite igen .-)

2012-02-05 @ 15:43:28
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Marie

Fint skrivet. Jag älskar samma saker som dej, kunde lika gärna varit jag som skrivit.....

Stora vackra träd skänker frid....

Ha en bra torsdag. Kram

2012-02-09 @ 06:55:18
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0